Nigeria rezerwy walutowe


Działalność międzynarodowa Abubakar Tafawa Balewa Way Centralna dzielnica biznesu, strefa katastralna, Abudża, Federalne Terytorium Stołeczne, Nigeria Post Office Box P. M.B. 0187, Garki Abudża. Nigeria Jesteśmy otwarci na interesy od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt państwowych. Oficjalne dni odwiedzin to wtorki i czwartki tylko po wcześniejszym umówieniu. Nasze godziny pracy są od 8:00. - 16:00. General Switch Board: - Znajdź recepcję poniżej Autoryzowany Dealer Pytaj 234 9 462 37804, 234 9 462 37802 Commercial Commercial Credit Scheme (CACS) 234 9 46237602 Komunikacja korporacyjna 234 9 462 36011 Fax: 234 9 462 36012 email160protected Pomoc techniczna na rynku Forex 234 9 462 37827 234 9 462 37831 Recepcja 234 9 462 39701-02International Operations Reserve Management Znaczenie rezerw Rezerwa zewnętrzna jest różnie nazywana Rezerwami międzynarodowymi, rezerwami zagranicznymi lub rezerwami walutowymi. Chociaż istnieje kilka definicji międzynarodowych rezerw, najbardziej powszechnie akceptowana jest propozycja MFW w podręczniku dotyczącym bilansu płatniczego, piąte wydanie. Zdefiniował rezerwy międzynarodowe jako 8220 składające się z oficjalnych zagranicznych aktywów sektora publicznego, które są łatwo dostępne i kontrolowane przez władze monetarne, dla bezpośredniego finansowania nierównowagi płatniczej i bezpośrednio regulują wielkość tych zaburzeń równowagi, poprzez interwencję na rynkach giełdowych w celu wpłynięcia na kurs walutowy i inne cele8221 Przesłanki rezerw na przechowywanie Rezerwy oficjalne na świecie znacznie wzrosły i dość gwałtownie wzrosły w ostatnich latach. Ten fenomenalny wzrost jest odzwierciedleniem ogromnej wagi, jaką kraje przywiązują do utrzymywania odpowiedniego poziomu międzynarodowych rezerw. Powody utrzymywania rezerw obejmują: Zabezpieczenie wartości krajowej waluty Rezerwy walutowe są utrzymywane jako oficjalne poparcie dla waluty krajowej. Takie wykorzystanie rezerw było w swojej wysokości pod złotym standardem i przetrwało po II wojnie światowej w systemie lasów bretońskich. Po systemie Breton Woods wykorzystanie rezerw walutowych w zamian za zaufanie do krajowej waluty zastąpiło złoto. Niemniej jednak dla większości krajów rozwiniętych nie jest to obecnie najlepsze wykorzystanie rezerw. Terminowe wywiązywanie się z międzynarodowych zobowiązań płatniczych Konieczność finansowania handlu międzynarodowego powoduje wzrost zapotrzebowania na rezerwy płynne, które można z łatwością wykorzystać do rozliczenia zobowiązań handlowych, na przykład do zapłaty za import. Zazwyczaj robi się to za pośrednictwem banków komercyjnych, ale w wielu krajach rozwijających się, w tym w Nigerii, bank centralny faktycznie zapewnia wymianę walut poprzez sesje aukcyjne, podczas których autoryzowani dealerzy kupują dewiz w imieniu importerów. W krajach uprzemysłowionych, w których sektor wytwórczy produkuje na rynki eksportowe, potrzeba transakcyjna posiadania rezerw jest mniej ważna. Kumulacja majątku Niektóre banki centralne wykorzystują portfel rezerw zewnętrznych jako magazyn wartości do akumulowania nadwyżki majątku dla celów przyszłej konsumpcji. Takie banki centralne segregowałyby portfel rezerwowy na transzę płynności i transzę aktywów, przy czym ta ostatnia obejmowałaby dłuższe papiery wartościowe, takie jak obligacje i akcje, i była zarządzana w oparciu o inny poziom odniesienia, kładąc nacisk na maksymalizację zwrotu. Interwencja organu monetarnego Rezerwy dewizowe można wykorzystać do zarządzania kursem walutowym, oprócz umożliwienia uporządkowanej absorpcji międzynarodowych przepływów pieniężnych i kapitałowych. Władze monetarne próbują kontrolować podaż pieniądza, a także osiągnąć równowagę między popytem na i podażą walut obcych poprzez interwencję (tj. Oferowanie kupowania lub sprzedaży walut obcych bankom) na rynkach walutowych. Kiedy CBN sprzedaje walutę zagraniczną bankom komercyjnym, jej poziom rezerw zmniejsza się o wartość sprzedaży, podczas gdy podaż pieniądza krajowego (w naira) również spada o równowartość sprzedaży naira. Odwrotnie, gdy CBN kupuje walutę od banków, jej poziom rezerw wzrasta, podczas gdy kredytuje rachunki banków z ekwiwalentem naira, zwiększając w ten sposób podaż pieniądza krajowego. Wzmocnienie zdolności kredytowej kraju8217 Rezerwy zagraniczne stanowią poduszkę w momencie, gdy dostęp do międzynarodowego rynku kapitałowego jest trudny lub niemożliwy. Szanowany poziom rezerw międzynarodowych poprawia wiarygodność kredytową i reputację kraju, umożliwiając regularną obsługę zewnętrznego długu, unikając w ten sposób zapłaty kar i opłat. Ponadto użyteczna rezerwa walutowa kraju jest ważną zmienną w krajowych modelach ryzyka wykorzystywanych przez agencje ratingowe i międzynarodowe instytucje finansowe. Aby zapewnić powrót do 8220 Rainy Day8221 Gospodarki narodów czasami doświadczają spadku dochodów i musiałyby wrócić do swoich oszczędności jako linii życia. Dobra pozycja rezerw na pokrycie pozycji zewnętrznych zapewniłaby tę poduszkę i ułatwiłaby odzyskanie takich oszczędności. Dostarczenie bufora przed wstrząsami zewnętrznymi Zewnętrzne wstrząsy odnoszą się do wydarzeń, które nagle rzucają zewnętrzną pozycję kraju do nierównowagi. Mogą to być warunki szoków w handlu lub nieprzewidziane sytuacje awaryjne i klęski żywiołowe. Odpowiednia zewnętrzna pozycja rezerwowa pomaga krajowi szybko dostosować się do takich szoków bez korzystania z kosztownego zewnętrznego finansowania. Tło historyczne W ciągu ostatnich trzech dziesięcioleci Nigeria podjęła liczne inicjatywy polityczne i środki w zakresie zarządzania swoimi rezerwami zewnętrznymi. Chociaż niewiele osiągnięto, ponieważ struktura na miejscu nie mogła wesprzeć efektywnego zarządzania rezerwami, trwałe lekcje mogły być destylowane z przeszłych doświadczeń narodu. Tak więc od lat siedemdziesiątych nigeryjska gospodarka uporczywie zależała od ropy naftowej jako głównego źródła dochodów z wymiany zagranicznej, wraz z towarzyszącymi mu cyklami wybuchów gospodarczych i wybuchów. Od 1999 r. Światowe ceny ropy znów zaczęły rosnąć, co spowodowało kolejny, ale lepiej zarządzany boom i bezprecedensową akumulację w poziomie rezerw z 4,9,98 mld USD w maju 1999 r., Do 59,37 mld USD na dzień 28 marca 2007 r. Źródła rezerw zewnętrznych w Nigerii Nigeria8217s rezerwy zewnętrzne pochodzą głównie z wpływów z wydobycia i sprzedaży ropy naftowej. Nigeria produkuje około 2 000 000 baryłek ropy dziennie we współpracy z niektórymi międzynarodowymi koncernami naftowymi, w szczególności Shell, Mobil i Chevron. Z tego, Nigeria sprzedaje z góry określoną proporcję bezpośrednio, podczas gdy partnerzy joint venture sprzedają resztę. Partnerzy joint venture płacą rządowi federalnemu podatek od wydobycia ropy naftowej za pośrednictwem Federalnego Zarządu ds. Podatków. Pięć kategorii przychodów z produkcji i sprzedaży ropy naftowej to: Sprzedaż bezpośrednia (NNPC) Podatek od ropy naftowej (Spółki naftowe) Kara za opłaty licencyjne za wynajem gazu z gazu Inne źródła rezerw zagranicznych w Nigerii to: Dochody z inwestowania rezerw walutowych Repatriacja niewykorzystanych odsetek WDAS na rachunkach WDAS posiadanych przez bank depozytów Banki WDAS dokonują zakupów przelewów wewnętrznych podatku od wartości dodanej (VAT) Komisja ds. podatku edukacyjnego itd. Skład rezerw zagranicznych Bank centralny Nigerii Ustawa z 1991 r. powierza przechowywanie i zarządzanie krajowymi rezerwami w Banku Centralnym w Banku Centralnym Nigerii (CBN). Ustawa stanowi, że CBN musi przez cały czas utrzymywać rezerwę aktywów zewnętrznych obejmującą wszystkie lub dowolne z poniższych: a) Złota moneta lub sztabka b) Saldo w dowolnym banku poza Nigerią, gdzie waluta jest swobodnie wymienialna iw takiej walucie, banknoty, monety, gotówka na wezwanie i weksle z co najmniej dwoma ważnymi i autoryzowanymi podpisami, o terminie zapadalności nie przekraczającym dziewięćdziesięciu dni, z wyłączeniem premii, c) bony skarbowe o terminie zapadalności nie przekraczającym jednego roku, wydane przez rząd dowolnego kraju spoza strefy euro Nigeria, której walutę można wymienić, d) Papiery wartościowe lub gwarancje rządu dowolnego państwa spoza Nigerii, którego waluta jest swobodnie wymienialna, a papiery wartościowe dojrzewają w okresie nie dłuższym niż dziesięć lat od daty przejęcia. E) Papiery wartościowe lub gwarancje międzynarodowe instytucje, których Nigeria jest członkiem, jeżeli takie papiery wartościowe wyrażone są w walucie swobodnie wymienialnej, a zapadalność papierów wartościowych nie przekracza ive lat f) Złota transza Nigerii8217 w Międzynarodowym Funduszu Walutowym g) Przydział Specjalnych Praw Ciągnienia dokonanych w Nigerii przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW). Struktura własności Nigerii8217s Rezerwy zewnętrzne Nigeria8217s rezerwy zewnętrzne składają się z trzech elementów, a mianowicie, federacji, rządu federalnego i części Banku Centralnego Nigerii. Składnik Federacja składa się z wysterylizowanych funduszy (nie unettetized) przechowywanych w nadwyżce ropy i kont PPTRoyalty w CBN należących do trzech warstw rządu. Ta część nie została jeszcze zarabiana na udostępnianie przez jednostki federacyjne. Czasami ignoruje się go jako rezerwy kraju. Składnik Rządu Federalnego składa się z funduszy należących do niektórych agencji rządowych, takich jak NNPC, w celu finansowania swoich wydatków Joint Venture, PHCN i Ministerstwa Obrony dla Listów Kredytowych otwartych w ich imieniu, itp. Część CBN składa się z funduszy, które zostały spieniężone i udostępniony. Wynika to z faktu, że Bank otrzymuje wpływy w obcej walucie ze sprzedaży ropy naftowej i innych wpływów z ropy naftowej w imieniu rządu. Przychody te są kupowane przez Bank i ekwiwalent Naira zapisywany na rachunku Federacji i udostępniany każdego miesiąca zgodnie z konstytucją i istniejącą formułą podziału przychodu. Monetaryzowana waluta zagraniczna należy zatem do CBN. To właśnie z tej części rezerw Bank prowadzi politykę pieniężną i broni wartości Naira. Struktura własności rezerw na dzień 25 kwietnia 2007 r. Kwoty w dolarach amerykańskich Miliony wykorzystują konsumpcję rezerwy Źródło: Departament Operacji Zagranicznych, Centralny Bank Nigerii Jednym z głównych wyzwań dla Nigerii w ciągu ostatnich ośmiu lat, szczególnie w administracji cywilnej, było zarządzanie fenomenalny wzrost rezerw walutowych wynikający z utrzymujących się wysokich międzynarodowych cen ropy naftowej. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją cztery główne opcje, do których można wykorzystać rezerwy: Bieżąca konsumpcja Skumulowanie rezerw w perspektywie krótko - i średnioterminowej Spłata zagranicznego długu i utworzenie funduszu na przyszłość Wybór i połączenie opcji zostało dokonane w ramach kontekście krajowego programu reform gospodarczych. W szczególności, rezerwy zewnętrzne Nigerii8217 są stosowane w dwóch głównych kategoriach zastosowań, mianowicie w zastosowaniach sektora publicznego i prywatnego. Sektor publiczny korzysta z usług w zakresie obsługi długu Klub w Paryżu - 12,4 miliarda USD w londyńskim klubie - 0,50 miliarda USD 8226 Płatności za usługi w ramach rocznego zadłużenia (obecnie głównie instytucje wielostronne) Sprzedaż WDAS w odniesieniu do państw i innych agencji rządowych Wspólne przedsięwzięcie Płatności za połączenia gotówkowe Rozwój infrastruktury (moc , RailwayRoads) Składki i subwencje (Organizacje międzynarodowe i Ambasady Nigerii i Wysokie Komisje) Inne zastosowania sektora publicznego (Estacodes, Government LCs) Sektor prywatny wykorzystuje sektor prywatny Zastosowania obejmują: sprzedaż WDAS w odniesieniu do instytucji sektora prywatnego prywatne Sprzedaż FX do Bureau de Change ( w tym banki) Zarabianie na rezerwach Monetyzacja polega na zakupie paragonów dewizowych przez Centralny Bank Nigerii od federacji. Co roku rząd federalny ustala cenę referencyjną ropy za swoje dochody budżetowe. Federacja otrzymuje naira z Centralnego Banku Nigerii w zamian za wpływy z wymiany walut w ramach ceny referencyjnej. Co miesiąc komitet ds. Alokacji kont federacyjnych (FAAC) ma udostępniać monetyzowane rezerwy i inne dochody pochodzące z federacji. Przyszłe oszczędności w zakresie rezerw zewnętrznych Ostatnie nagromadzenie w rezerwach walutowych kraju wynikało głównie z gwałtownego wzrostu cen ropy naftowej wynikającego z ostrożności fiskalnej. Dążenie do złagodzenia ciężaru nałożonego przez wysokie ceny ropy na gospodarkę wysoko uprzemysłowionych narodów już teraz prowadzi badania nad eksploatacją i wykorzystaniem alternatywnych źródeł energii. W związku z tym od niedawna wzywa się Nigerię do ustanowienia 8220Fund for Future Generations8221, w którym inwestuje się nadwyżkę dochodów z ropy naftowej, aby ocieplić gospodarkę od niepewności i niestabilności cen ropy. Ustanowienie takiego funduszu w Nigerii może służyć dwóm celom: stabilizowaniu zmienności dochodów fiskalnych i tworzeniu puli kapitału, która może stanowić alternatywne źródło dochodów z wymiany walut. Chociaż Nigeria już oszczędza nadwyżki dochodów z ropy naftowej ponad budżetową cenę referencyjną (9 574,21 mln USD zaoszczędzoną na dzień 25 kwietnia 2007 r.) W rezultacie 8220 porozumienia dżentelmeńskiego 8221 wśród trzech rządów rządu, konstytucyjnym przepisem jest jednak to, że wszystko, co zarobił Federacja powinna być dzielona przez trzy poziomy rządu. Konieczne jest zatem, aby trzy poziomy rządu, które tworzą federację (rządy federalny, stanowy i lokalny), całkowicie zainwestowały w inicjatywę (Fundusz dla przyszłych pokoleń), aby odniosła sukces. Niezbędne jest również wsparcie prawne za pośrednictwem odpowiedniego przepisu konstytucyjnego, oprócz wspierania polityki i wytycznych inwestycyjnych. W tym kontekście należy wspomnieć, że wiele krajów z powodzeniem ustanowiło i zarządzało takimi funduszami dla przyszłych pokoleń, w tym Botswany i Chile, które eksportują odpowiednio diamenty i miedź, Wenezuelę, Norwegię, Kuwejt i Iran, które są głównymi krajami eksportującymi ropę naftową. kilka. Większość z tych krajów sterylizuje wpływy z ropy i innych minerałów i finansuje ich budżety z innych źródeł. Wyspy Świętego Tomasza i Książęca również przyjęły podobny plan, przed przewidywaną komercyjną produkcją ropy naftowej, która ma się rozpocząć w 2017 r. Konsumpcja a oszczędność W przeszłości akumulacja lub oszczędności rezerw były głównie związane z gospodarkami wschodzącymi w Azji po azjatyckiej bańce wybuch wczesnych lat 908217. Dziś stało się globalnym zjawiskiem przemierzającym kraje eksportujące ropę naftową i inne gospodarki nieodnawialne zależne od zasobów. Dla Nigerii okres rozpoczynający się od późniejszego końca 1999 r. Wyznaczał punkt zwrotny od dotychczasowej kultury fiskalnej dyscypliny, charakteryzującej się niepoważnymi wydatkami, do nowego początku rozważnej konsumpcji i oszczędzania. Konsumpcja i oszczędzanie to 8220wpięć8822 funkcji związanych z zarządzaniem przychodami i oba są typowe nie tylko w nigeryjskiej gospodarce, ale we wszystkich wschodzących i rozwiniętych gospodarkach świata. Dlatego ważne jest, aby powiedzieć, że nie konkurują one o wybór, a raczej istnieje potrzeba zapewnienia rozsądnego zużycia i rozsądnego zarządzania oszczędnościami. Aby osiągnąć optymalną konsumpcję i oszczędność, konieczne może być odpowiedzenie na następujące pytania: Ile należy wydać lub zaoszczędzić w danym momencie. Aby zarządzać inflacją i nadwyżką płynności, konsumpcja powinna zależeć od zdolności absorpcyjnej gospodarki. Zapobiegnie to nie tylko erozji siły nabywczej lokalnej waluty (naira), ale także ochroni biednych, którzy są zwykle ostateczną ofiarą inflacji. Jakie rezerwy przeznaczane są na roztropność fiskalną, wymagają, aby wydatki konsumpcyjne miały pozytywny wpływ na obywateli i tworzyły wartość dodaną dla całej gospodarki. W tym celu rezerwy nie powinny być wydawane w sposób marnotrawny ani na osobiste podwyżki. W jaki sposób zapewniasz odpowiedzialność i przejrzystość w zarządzaniu konsumpcją i oszczędzaniem Kodeks dobrych praktyk MFW w zakresie przejrzystości w polityce pieniężnej i politycznej: Deklaracja zasad, wrzesień 1999 r. (Kodeks przejrzystości MFP) poruszał główne kwestie w kontekście dobrych rządów i odpowiedzialności w zarządzanie rezerwami. Kod wymaga odpowiedniego ujawnienia następujących informacji: Publikowanie zbiorczych bilansów banków centralnych w częstym i wcześniej ogłoszonym harmonogramie Sporządzenie szczegółowych bilansów banków centralnych zgodnie z odpowiednimi i publicznie udokumentowanymi standardami rachunkowości, Publiczne ujawnianie sprawozdań finansowych na podstawie wcześniej ogłoszonego sprawozdania finansowego harmonogram, który został poddany audytowi przez niezależnego audytora, Procedury wewnętrznego zarządzania niezbędne dla zapewnienia integralności operacji, w tym wewnętrznych. Z satysfakcją odnotowujemy, że operacja zarządzania rezerwami Centralnego Banku Nigerii jest zgodna z kodeksem przejrzystości MFP. Należy jednak wspomnieć, że przestrzeganie wymogu ujawniania informacji przez organy podatkowe jest konieczne dla odpowiedzialności i przejrzystości w zakresie konsumpcji, a także dla oszczędności, ponieważ są one przewodnikiem 8222 poboru 8221. Co ważniejsze, potrzeba wszystkich trzech szczebli władzy, aby przyswoili sobie kulturę ładu korporacyjnego, zapewniając odpowiednią rozliczalność i przejrzystość w zarządzaniu przydziałem federalnie zebranych dochodów. Wyzwania związane z zarządzaniem rezerwami zewnętrznymi Zmienność kursu wymiany zagranicznej Nigeria8217s uzależnienie od ropy naftowej od ponad 90 swoich dochodów z wymiany walut powoduje, że jej kapitałowy rachunek jest podatny na wahania cen ropy naftowej. To, poza wysokimi rachunkami za import, przyczyniło się do wahań poziomu rezerw na przestrzeni lat i w konsekwencji sposobu zarządzania rezerwami. Podczas boomu naftowego w połowie lat siedemdziesiątych, który spowodował nagromadzenie rezerw, rezerwy zewnętrzne zostały zdywersyfikowane na szereg instrumentów finansowych, w tym zagraniczne obligacje rządowe i bony skarbowe, zagraniczne papiery wartościowe gwarantowane, specjalne prawa ciągnienia (SDR), depozyty terminowe, rachunki połączeń i rachunki bieżące. Zapewniło to znaczne dochody z inwestycji, a także płynność. Jednak podczas przesytu na światowym rynku ropy, który doprowadził do załamania się cen ropy naftowej, a co za tym idzie do zmniejszenia rezerw, rezerwy utrzymywane były głównie na rachunkach bieżących i bonów skarbowych. Podkreśliło to potrzebę dywersyfikacji źródeł napływu zagranicznego kraju. Sekcja 162 federalna federalizmu fiskalnego Sekcje 162 ust. 1 i art. 162 ust. 3 Konstytucji Federalnej Republiki Nigerii zobowiązały wszystkie wpływy narodu do wpłaty na konto Federacji i do podziału między jednostki Federacji zgodnie z istniejąca formuła alokacji przychodów. Konsekwencją tego przepisu konstytucyjnego jest to, że każdy poziom rządu ma prawo do wydawania własnego udziału w przychodach, a gdy tak się stanie, w związku z ograniczonymi instrumentami do sterylizacji, Bank musi sprzedać więcej dolarów, aby zlikwidować nadwyżka płynności. Rozwój produktywnej gospodarki pozapaliwowej w Nigerii powinien w znacznym stopniu inwestować w rozwój infrastruktury, aby stworzyć sprzyjające warunki dla gospodarki pozapaliwowej. Pod tym względem bardzo ważne jest zapewnienie stałych dostaw energii i wody, a także dobrych sieci drogowych i komunikacyjnych. Ważne jest również, aby Nigeria zbadała sposoby ożywienia jej ogromnego potencjału rolniczego, który został zaniedbany od czasu odkrycia ropy naftowej, a także wykorzystania bogatego, niewykorzystanego stałego złoża mineralnego w celu promowania dywersyfikacji gospodarki z dala od monokulturowej bazy produktowej. Natural Challenge Oil to marnowanie zasobów i pewnego dnia zostanie wyczerpany, co stanowi ogromne wyzwanie dla zarządzania rezerwami w Nigerii, jeśli chodzi o gospodarkę, gdy to jedno najważniejsze źródło dochodu narodowego zostanie całkowicie wyczerpane. Szkolenie i utrzymanie personelu Zarządzanie rezerwami staje się coraz bardziej złożone, ponieważ banki centralne przechodzą na nowe klasy aktywów o wyższym profilu ryzyka w celu uzyskania zwrotu skorygowanego o wyższe ryzyko. W przypadku CBN odchodzimy od dotychczasowych inwestycji w instrumenty rynku pieniężnego, takie jak bony skarbowe itp., W dłuższe instrumenty terminowe, takie jak obligacje skarbowe i agencyjne (posiadające wyraźną gwarancję suwerennego rządu). Mimo że są to instrumenty bez defaultu, mają one jednak ryzyko rynkowe. Rozwój ten wymagał posiadania wysoko wykwalifikowanego personelu, który mógłby mierzyć i kontrolować powiązane ryzyko. Chociaż Bank podejmuje wysiłki na rzecz rozwijania zdolności w zakresie zarządzania rezerwami, wyzwaniem jest utrzymanie tych pracowników ze względu na wysoki popyt na ich umiejętności w sektorze prywatnym. Paryski Klub Wierzycieli: Klub reprezentuje wyłącznie wierzycieli gwarantowanych przez rząd. Członkami są Stany Zjednoczone Ameryki, Wielka Brytania, Niemcy, Francja i Kanada, które gwarantują działalność eksportową swoich obywateli. Kiedy rząd kraju odbiorcy nie jest w stanie zapłacić ekwiwalentu pokrycia w walucie krajowej z importu, staje się długiem rządowym należnym państwom wierzycielom. Pierwsze spotkanie w klubie paryskim odbyło się w 1956 r. Abubakar Tafawa Balewa Way Centralna dzielnica biznesowa, strefa katastralna, Abudża, Federalne Terytorium Stołeczne, Nigeria Post Office Box P. M.B. 0187, Garki Abudża. Nigeria Jesteśmy otwarci na interesy od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt państwowych. Oficjalne dni odwiedzin to wtorki i czwartki tylko po wcześniejszym umówieniu. Nasze godziny pracy są od 8:00. - 16:00. General Switch Board: - Znajdź recepcję poniżej Autoryzowany Dealer Pytaj 234 9 462 37804, 234 9 462 37802 Commercial Commercial Credit Scheme (CACS) 234 9 46237602 Komunikacja korporacyjna 234 9 462 36011 Fax: 234 9 462 36012 email160protected Pomoc techniczna na rynku Forex 234 9 462 37827 234 9 462 37831 Recepcja 234 9 462 39701-02Is naira or never: Nigeria potrzebuje zdecydowanych działań w swojej walucie Czwartek, 7 stycznia 2018 11.04 GMT Ostatnia modyfikacja w czwartek 2 lutego 2017 12.37 GMT W przypadku Christine Lagarde, dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Monetarnego Fundusz. w tym tygodniu odwiedził Nigerię, wezwała do zwiększenia elastyczności kursu walutowego. zachęcanie tych, którzy wierzą, że naira może zostać wkrótce zdewaluowana. Jej wizyta wywołała niewygodne światło dzienne na problemach fiskalnych największego producenta ropy naftowej w Africas. Wielu Nigeryjczyków uważa, że ​​znajdujemy się w trudnym punkcie, a obawy nasilają się w związku z tym, co zrobi prezydent Muhammadu Buhari, aby wyeliminować lukę walutową, zwiększyć przychody i zdywersyfikować gospodarkę, która według Lagarde jest zbyt uzależniona od ropy naftowej. Zanim Lagarde wylądował w Abudży, bank centralny Nigerii walczył o zaspokojenie popytu na forex przy zachowaniu odpowiednich rezerw. Rezerwy zagraniczne w tym kraju spadły z 43,5 mld (30 mld) w styczniu 2017 r. Do 29,4 mld na koniec 2018 r. Około 90 dochodów dewizowych Nigerii jest powiązanych z dochodami z ropy naftowej, a spadek cen poniżej 35 baryłek doprowadził do wzrostu wartości rynku walutowego. dochody z tego towaru spadły z 20 mld w trzecim kwartale 2017 r. do 11,6 mld w trzecim kwartale ubiegłego roku (pdf). Gubernator banku centralnego, Godwin Emefiele, do tej pory narzucił kontrole, sporządzając listę pozycji, których nie można sprowadzić z oficjalnie pozyskiwaną walutą obcą. Banki nie biorą już walut na kontuar. Nigeryjczycy mają prawo do wypłacania nie więcej niż 300 dziennie w kanałach zlokalizowanych za granicą za pomocą swoich kart nairańskich. Istnieją również ograniczenia dotyczące tego, ile waluty obcej mogą wydać w Internecie. Środki te rozwścieczyły Nigeryjczyków, a niektórzy znaleźli się na urlopie lub w cyberprzestrzeni, nie mogąc płacić za hotele lub zakupy. Firmy muszą czekać tygodnie, aby zlikwidować zamówienia walutowe, szkodząc mobilności kapitałowej. Nadal popyt przewyższa podaż. W trzecim kwartale bank centralny był w stanie zrealizować tylko 10 zamówień na wymianę walut (pdf), a popyt wzrósł do 61 miliardów, podczas gdy dostawy do banków i innych licencjonowanych operatorów wyniosły 6 miliardów dolarów, co ostatecznie napędzało równoległy czarny rynek. Rozbieżność między oficjalnym kursem walutowym a stopami czarnego rynku wzrosła do ponad 35, ale bank centralny nadal nalega, aby oficjalnie nie zdewaluowała waluty. Jego determinacja w utrzymaniu tego trudnego uścisku kursu walutowego już teraz wpływa na produkt krajowy brutto, przy wzroście do poziomu 2,84 w trzecim kwartale ubiegłego roku w porównaniu z 6,23 rok wcześniej. Szerszy obraz jest taki, że apetyt inwestorów pozostaje słaby w porównaniu z poziomami sprzed wyborów Buharis w marcu. Zagraniczni inwestorzy obawiają się ryzyka dewaluacji, ale mają również wpływ na szersze wycofywanie środków z rynków wschodzących z powodu decyzji amerykańskich Rezerw Federalnych o podniesieniu stóp procentowych w zeszłym miesiącu. Bank centralny próbował skorzystać z poluzowania monetarnego, aby pobudzić wzrost kredytów w Nigerii. Obniżyła ona wzorcową stopę procentową do 11, a także ograniczyła kontrole w zakresie udzielania pożyczek depozytom do 20. specjalnie ukierunkowane na kredyty na produkcję i infrastrukturę. Jednak nigeryjscy liderzy rynkowi są zaniepokojeni, pomimo łatwiejszego dostępu do kredytów: jeśli zajmie im to kilka tygodni, aby otrzymać oficjalne źródła z rynku walutowego, to boli ich zdolność działania i może doprowadzić do znacznej utraty miejsc pracy. Banki próbujące zabezpieczyć się przed ryzykiem wykazały większe zainteresowanie długiem publicznym, który w tym roku ma wynieść 4,7 mld euro. Na razie Nigeria ma trzy możliwości. Bank centralny mógłby kontynuować selektywną politykę dolara, która szkodzi wzrostowi gospodarczemu, spowalniając dostawy z rynków poza ropą naftową i utrudniając importerom dostęp do walut obcych. Już teraz linie lotnicze mają trudności ze zwrotem dochodów z biletów sprzedanych za granicą. Problem polega na tym, że wraz z pojawieniem się niewielkiej liczby walut, a przy rezerwach już w wysokości zaledwie 29 miliardów, bank centralny może wkrótce znaleźć się w stanie rezerwy obowiązkowej rezerwy, w ramach której musi utrzymywać rezerwy walutowe na pokrycie sześciomiesięcznych importów lub 27 miliardów. Prezydent Muhammadu Buhari przekazuje budżet na 2018 r. Na zgromadzenie narodowe w grudniu. Zdjęcie: Reuters Drugą opcją może być dostosowanie ceny naira. Ta dewaluacja jest żywo wyczekiwana przez wielu inwestorów zagranicznych, ale niektórzy analitycy ostrzegają, że może to prowadzić do spekulatywnego handlu, i zastanawiali się, w jaki sposób ustalona zostanie wartość godziwa nairas. Do tej pory rząd odrzucił ten sposób działania, ale może być zmuszony do ponownego rozważenia. Ostatnia opcja Buharis polega na uaktywnieniu waluty, dzięki czemu rynki mogą określić kurs wymiany. Obecny zarządzany system float, który wiąże oficjalną stopę na poziomie N197 do 1., daje ludziom możliwość czerpania korzyści z marży między oficjalną stopą a stopami czarnego rynku. Ale pozwalając naira unosić się może również spowodować gwałtowny skok kosztu artykułów gospodarstwa domowego lub energii i zwiększyć inflację. To wydaje się nie do pomyślenia, ponieważ nagły wzrost cen może podważyć wiarygodność przywódców politycznych Nigerii. Nadal czekamy, co zrobią władze monetarne, ale obecne podejście nie działa, a niezależność banków centralnych jest zagrożona. Widzimy, jak przywódcy banków centralnych kłaniają się politycznym naciskom. To zaszkodzi gospodarce i ostatecznie wymusi nieuniknione: naira będzie musiała zostać skorygowana, albo poprzez sekwencyjny ruch, albo swobodny ruch. Może rząd czeka na cud, na przykład nagły skok cen ropy. Lagarde podkreślił potrzebę dyscypliny fiskalnej. ale elity polityczne Nigerii mają skłonność do głuchych na takie prośby: świadkowie parlamentów planują wydać 20 milionów na samochody. lub dyrektorzy zamierzają spędzić kolejne 18 m na BMW. Przywódcy Nigerii będą musieli wykazać się nietypową, bezwzględną skutecznością, jeśli kraj ten przetrwa ten trudny okres. Oluseun Onigbinde jest wiodącym partnerem BudgIT, organizacji obywatelskiej, która angażuje obywateli w to, jak działają budżety publiczne

Comments

Popular Posts